fredag 16. april 2010

skapet i dag




Dette svarte skapet har jeg kjøpt på en stor brukthandel i Askim. Jeg fikk det billig, bare 500kr! Det er svartmalt eller beiset, litt blankt og det skinner noen brun nyanser i det når solen står på. Det er gamle hengsleknotter på skuffer og skap. Jeg liker skapet veldig godt som det er, men allikevel så dukker det store spørsmålet opp; skal det males? Og i så fall i hvilken farge? Og da bør jo knottene byttes ut? Er litt redd for å ødelegge skapet, mine malekunnskaper og ferdigheter er få og mangelfulle....! I dag er skapet sjarmerende som det er med sine feil og mangler. Men jeg kan jo ikke la være å forestille meg hvordan det hadde blitt litt freshere med frisk hvitmaling og nye knotter...!!!




I dag brukes skapet til kjærkommen oppbevaring i stua. Inni der gjemmer det seg et stereoanlgg, et mini-barskap, litt viktige papirer og litt rot...








På skapet står litt gammelt og nytt. Blomsten er ny og veldig søt, vet ikke hva den heter, men den litt grålilla, lune fargen er perfekt! Lampen er av det nye slaget, kjøpt på Åhlens en gang i fjor. Skjerm fra Ikea og speil fra Jysk, en ny og en gammel lysestake. Karaffelen fikk jeg kjøpt for ti kroner på Frimarkedet i Gamlebyen i Fredrikstad for mange år siden!

Me like!!


God helg!!


-E-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Søk i denne bloggen

Velkommen tilbake!