søndag 16. mai 2010

Husdrømmer
og (dagdrømmer!)

Jo mer vi snakker om vår forestående hushandling, jo mer dagdrømmes det
og jo lengre unna føles huset...
Kommer ikke snart det "perfekte huset" dalende ned til oss?



Foto fra
husohem.se


Men hva er egentlig det perfekte huset - for oss?!

Joda, det skal ha minst tre soverom, kjeller- eller loftstue, helst loftstue. Åpen løsning mellom stue og kjøkken er høyt på listen.
Ønsker meg et kjøkken i hvit eller svart høyglans, så hvordan det ser ut der vi kjøper er ikke så viktig, det kan jo bare byttes ut?! Mulighet for å lage kontor/bibliotek/arbeidsplass i stuen i første etasje,
og et puslerom til meg i andre etasje, gjerne også et gutterom til H!

Vi vil ha en stor solfylt veranda, men ikke så stor hage for vi er ikke glad i gressklipperen.
Gjerne dobbelgarasje for vi er heller ikke glad i å skrape og måke bilen om vinteren. Ellers må huset ligge i et sentralt område med nærhet til skog og mark...




Foto fra boligmagasinet.dk





Foto fra boligmagasinet.dk



Jeg ønsker meg over alt at det skal være tregulv i hele huset, disse skal males hvite.
Men det har jeg vel bare sett i ett hus så langt... Det er mye eikeparkett og utallige varianter av laminat der ute. Og når jeg ser veldig ulike gulv i rom som ligger i tilknytning til hverandre, så knyter det seg litt inni meg....
Og det er fordi jeg liker rene og hele flater så godt!

Badet bør være relativt nytt og gjerne litt stilig pusset opp...
Noe liknende hadde vært ideelt!



Foto fra
boligmagasinet.dk


Ja, listen er lang og litt uendelig med krav vi stiller. Og det er ikke
så lett å hoppe i det som jeg trodde.

Herlighet, tror det er på tide og roe seg ned og titte litt bedre etter på de husene som ligger i de områdene vi vil bo. Noe må jo passe magefølelsen
og lommeboka en eller annen gang?! Hi-hi!! Men vi er forberedt på å brette opp armene
og kjøpe noen liter med hvitmaling, - og eikeparkett er jo veldig flott selvom det ikke er hvitt! Et gulv vi liker skal vi nok klare å få til!
Dessuten har jeg et stort markeringsbehov, så jeg (vi!) vil jo sette mest mulig personlig preg på huset ved å endre det til å bli slik vi vil ha det.
Alt i rimelighetens tegn selvfølelig, vet godt at man ikke kan få alt på en gang - og det hadde jo ikke vært like morsomt heller synes jeg!
Tror vi må lære oss og se etter mulighetene som finnes, og ikke bare
problemene når vi studerer på finn.no!

Jeg er en stor dagdrømmer, og det må det jo være lov til å være?!

Dagens hjertesukk fra meg!

Ønsker alle en fin 17.mai feiring!!

Klem E

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Søk i denne bloggen

Velkommen tilbake!