søndag 4. juli 2010

Søndagspai!

Dagens middag ble pai med brokkoli, bacon og oliven, og litt salat til. Den ble passe sprø, salt og mektig. Nam-nam! Som bordbrikke har jeg et glasshåndkle fra ikea, fargen på tallerkene elsker jeg!







Her kommer oppskriften på paien. Den er ikke etter eget design altså - for oppskriften stod på pakken til den ferdige paideigen jeg kjøpte...

Pai med bacon og brokkoli


200g bacon i biter

200g brokkoli i små biter

200g jarlsberg

50g soltørket tomat
(jeg brukte grønne oliven med paprika i stedet, og det var veldig godt!)

3 egg

3 dl matfløte

Paibunn




Stek bacon sprøtt, kok brokkolibukettene tre minutter i lettsaltet vann.
Legg osten på paibunnen, strø over brokkoli og soltørket tomat/oliven.
Hell over blandingen av egg og fløte, dryss bacon på toppen.

Stek ved 200 grader i ca. 40 min.

God middag!

Klem Ellen

5 kommentarer:

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei hei ♥

Ååååå så godt da!!! Likte fargen på fatet ditt jeg oxså...stilig!! Paien så jo sååå god ut...takk for oppskriften...har allerede notert ned hehe ;)

Ha en fin kveld videre :)

Klem klem :)

Hello House sa...

Hei! Så fine bilder! Paien så kjempegod ut, takk for tipset ;) Og tusen takk for så koselig kommentar hos meg :) Har satt opp den "nye" sofaen nede i kjellerstua, og det er så digg å bare slenge seg ned på den ;) Ha en fin kveld!

Familiene Buer Buer og Kolnes sa...

mmm den paien så jo veldig god ut...
Jeg eeeelsker de tallerkene dine, det er iallfall helt sikkert!!!

Ønsker deg en finfin uke, søte deg!
Snart ferie på deg også kanskje?
kose deg :) klem

jasonbob sa...

golden goose shoes
kawhi leonard shoes
supreme
balenciaga sneakers
supreme clothing
yeezy boost 350 v2
golden goose
golden goose shoes
irving shoes
yeezy 350

yanmaneee sa...

off white hoodie
golden goose sneakers
curry 6
stone island sale
stone island outlet
supreme clothing
yeezys
stephen curry shoes
kevin durant shoes
longchamp handbags

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Søk i denne bloggen

Velkommen tilbake!