søndag 10. oktober 2010

Cupcakes

I helgen har jeg prøvd meg på en oppskrift fra en herlig kokebok full av nydelige cupcakeoppskrifter. Jeg elsker jo sjokolade, så da falt valget naturlig nok på disse. Jeg hadde ikke bakekakako, så brukte vanlig kakao - derfor ble smaken noe mektig synes jeg. Men konsistensen var herlig og topping er jo en slager! De var i tillegg var enkle og raske å lage!




Oppskrift
12 mellomstore eller 24 mindre cupcakes



3,75 dl hvetemel
1dl kakao
1,5 ts bakepulver
1ts ekte vaniljesukker
125g romteperert smør

2,5 dl muscovadosukker (kan fint bruke brunt sukker istedet!)
2 egg
1 dl melk
o,5 dl creme fraiche eller rømme


1. Sett ovnen på 175grader
2.Bland det tørre sammen
3.Pisk smør og sukker hvitt
4.Tilsett egg, ett av gangen i det våte
5. Bland det tørre i, vekselvis med melk og rømme

6. Hell røren i papirkledde muffinsformer
7.Stekes i ca. 20-25min

8. Avkjøl før du har på glasuren



Jeg laget en enkel glasur, hvor jeg blandet ett beger med philadelphiaost og melis - rørte til en fast konsistens. I oppskriften, skal det i tillegg tilføres 1ss ekte vaniljesukker, 0,5 dl melk og 75g smør.

Den enkle varianten min, passet helt fint synes jeg!

Velbekomme!

klem ellen

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Søk i denne bloggen

Velkommen tilbake!